vrijdag 10 juni 2011

Evy Gruyaert wordt 'Start to Work' jobcoach


Evy Gruyaert wordt 'Start to Work' jobcoach.

Na de populaire 'Start to Run' podcasts wil Evy Gruyaert met 'Start to Work' jongeren in tien stappen naar hun eerste baan coachen. Door middel van e-mailalerts en oppeppende podcasts spoort ze de kandidaten aan om actie te ondernemen.

"Ik vond solliciteren een beetje als een uit de hand gelopen mondeling examen. Stress op voorhand, je moet jezelf verkopen ." De 31-jarige Evy Gruyaert herinnert het zich nog als gisteren. "Niet alleen je diploma telt, je moet ook kunnen bewijzen dat je er staat en gemaakt bent voor de job. Dat was iedere keer wel een uitdaging.
 
Zeker bij de VRT - mijn laatste sollicitatie - was het bijzonder stresserend. Ik kende het bedrijf niet echt, ook de job kende ik eigenlijk niet goed want ik had niet het gevraagde diploma. Dat heb ik proberen te compenseren met veel positieve energie, de goede vibe, enthousiasme en leergierigheid ... en dat wordt ook wel geapprecieerd."

"Het was wel fijn geweest had ik ergens een aanspreekpunt gehad: een coach die me wat tips kon geven en kon sturen tijdens mijn sollicitatie."
 
Nu ze al heel wat VRT-jaren op de teller heeft staan, wil Evy Gruyaert deze rol van jobcoach op zich nemen. Na Start to Run, Start to Bike, Start to Veggie en andere Start to afgeleiden, wordt ze nu het gezicht van de Start to Work campagne van het uitzendkantoor Unique.

De Vlaamse radio- en televisiepresentatrice Evy Gruyaert, bekend van de populaire 'Start to Run' podcasts, wordt het gezicht van de Start to Work campagne van uitzendbureau Unique.

Evy Gruyaert coachte eerder via podcasts mensen bij het hardlopen. Dat principe wil ze nu gebruiken om jongeren in tien stappen aan hun eerste baan te helpen, door middel van e-mails en wederom motiverende podcasts.

Evy Gruyaert zelf ervaarde haar laatste sollicitatie als bijzonder stressvol. "Het was wel fijn geweest had ik ergens een aanspreekpunt gehad: een coach die me wat tips kon geven en kon sturen tijdens mijn sollicitatie."

1 opmerking:

  1. Voor de podcasts van Evy Gruyaert kan je hier terecht: http://www.start-to-run.be/evy-gruyaert/

    BeantwoordenVerwijderen