donderdag 24 december 2009

De 130 paar schoenen van schoenenfetisjist Evy Gruyaert


De verzamelwoede slaat toe in De tabel van Mendelejev. Sexy omroepster Evy Gruyaert neemt het samen met filmgek Erik van Looy op tegen actrice en fiftiesfreak Brit Van Marsenille en Rob Vanoudenhoven, die miniatuurauto's verzamelt. Evy treedt aan als de trotse eigenares van 130 paar schoenen.





'In mijn schoenencollectie vind je zowat alles wat de term 'schoen' waardig is. Behalve van die plastic crocs want die vind ik een aanslag op het schoenendom.', aldus schoenenfetisjist Evy Gruyaert.





Welke schoen de Eén omroepster uit haar uitgebreide collectie draagt, hangt af van haar stemming. 'Als ik me op en top vrouw voel, dan zijn dat steevast hoge hakken.
Voel ik me minder goed of heb ik zin om me klein en knoddig te voelen, dan ga ik voor mijn favoriete paar Pumasportschoenen.'




Durft de tv-presentatrice ook wel eens schandalig veel geld op tafel te leggen voor een knap paar? 'Dat gebeurt af en toe, als het echt klikt met een paar laarzen.




Zeker als ik weet dat het een basispaar is dat ik onder zowat alles zal kunnen dragen.
Maar meer dan 450 euro heb ik tot nu toe nog niet kunnen en durven uitgeven. Het is ook niet zo dat ik elke week schoenen ga kopen, hé.'



Tussen de 130 schatjes in haar schoenenkast zit er alvast een paar tussen dat extra in de watten wordt gelegd.
Evy Gruyaert: 'Er is één paar waar ik steeds naar terug grijp en inderdaad, het zijn die laarzen van 450 euro. Ze zijn van Charles Jourdan en, hoewel dat niet altijd geldt, is de leest van die schoen écht onbetaalbaar goed.'




Voor de schoenenfetisjisten onder ons: naast Charles Jourdan en Puma heeft Evy Gruyaert ook schoenen van Catwalk, Liu Jo, Essentiel en Janet & Janet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten